Dashboard &beyond
DIRECT INZICHT IN HOE de verkoop er voor staat EN WAAR ACTIE VEREIST IS
Hoe houden we, in onze verkoopprocessen, vast wat goed gaat en werken we met een scherpe focus aan betere resultaten? Als (vestigings)manager hebben we het razend druk. We willen met minder mensen meer bereiken. We willen laten zien hoe het moet, onze medewerkers complimenteren en ondersteunen in hun natuurlijke streven om het werk goed te doen. Wat in het verleden een doelstelling was is vandaag het vertrekpunt.
Helder inzicht in de verkoopresultaten
Een helder inzicht hoe we aan het werken zijn is een must: alle gewenste cijfers moeten direct zichtbaar kunnen zijn. Structuur in de besprekingen die we met onze mensen hebben een absolute noodzaak.
Stel je voor dat we zien wat we doen én direct kunnen vinden wat we kunnen doen om de resultaten van onze verkoop te verbeteren.
Alleen dan wordt een dashboard een leeromgeving…
Een dashboard maakt Big Data inzichtelijk
Een dashboard maakt processen inzichtelijk en bijsturen mogelijk. Ook op basis van Big Data kunnen nu concrete beslissingen genomen worden. Het analyseren van complexe processen wordt makkelijker, en de resultaten van onze inzet zijn direct zichtbaar.
Hoe werkt het?
- In overleg met uw organisatie worden KPI’s opgesteld, die &beyond toevoegt aan het dashboard. Denk bijvoorbeeld aan de Net Promotor Score (NPS). Op het dashboard valt af te lezen in welke mate voldaan wordt aan de KPI’s, door de kleuren rood (nog niet voldaan) en groen (KPI behaald).
- U kunt per thema inzoomen op de verschillende thema’s en doelstellingen, en ziet live verslag van de stand van zaken in uw verkoopprocessen.
- Tevens bent u in de mogelijkheid doelen voor u zelf en uw organisatie op te stellen, en toe te voegen aan het dashboard. Online kunt u bijhouden wat de stand van uw organisatiedoelen is. Zo krijgt u inzicht in uw winkel,
Wat levert het op?
- Het geeft u inzicht in de status van uw organisatiedoelstellingen.
- Het stelt u in staat de organisatie -of het nu één winkel, al uw filialen of een specifiek deel van uw bedrijf is- actief aan te sturen, door nieuwe doelstellingen te formuleren op het dashboard, die toegankelijk zijn voor alle werknemers.
- Inzicht in waar de kwaliteiten van uw werknemers liggen, en waar er ruimte is voor verbetering. Zo kan er effectiever aandacht besteed worden aan verkoopoptimalisatie bij uw eigen mensen. Niet alleen zwaktes, maar juist ook de sterktes van uw organisatie komen naar boven.